Kiropraktisk Klinik Søndersø
bue

Hvorfor massage?

Dagen igemmen ophober musklerne affaldsstoffer, bl.a. i form af mælkesyre, som blokerer for korrekt ilttilførsel til muskler og væv. Dette kan give spændinger og såkaldte myoser. Massage løsner op for musklerne, så affaldsstofferne fjernes med blodet og musklerne igen kan slappe af.

Massage kan også bruges som et pusterum i en stresset hverdag, hvor du plejer dig selv både fysisk og mentalt og får ny energi i hverdagen, både i form af en helkropsmassage (ca 1,45 time), som en delmassage (ca 45 min) eller kort massage ca. en halv time.

Massage udføres ved forskellige former for teknikker og greb, der giver en smertelindrende og afslappende effekt i kroppens muskulatur. Under en behandling anvendes der tryk, (triggerpunkter) cryobehandling med is, varme, vridning og udspænding og bevægelse af muskler og væv.

For mange af os er spændinger og smerte noget, vi delvis har vænnet os til. Efter et massageforløb vil du oftest opdage, at du igen kan bevæge dig ubesværet og uden smerter. Det er aldrig for sent at komme i gang. Det har flere klienter (80+), som jeg har masseret, bemærket.

AKUPUNKTUR

Med nåle på de relevante punkter påvirkes nervesystemet, så funktionerne i kroppen forbedres. Øreakupunktur kan kombineres med traditionel kropsakupunktur.

Jeg ser frem til at modtage nye, såvel som gamle kunder i mit lokale hos Kiropraktisk klinik Søndersø, hvor åbningstiderne vil være kl. 8 – 16.30. Også åbent lørdag formiddag efter behov.

Med Venlig Hilsen
Lars Skou Jensen
RAB-godkendt massør, akupunktør, posturolog
Telefon +45 64 89 33 89

Medlem af Faglig Forening for Danske Massører og Terapeuter(DMT)

Massage og akupunktur

Hvis du kan nikke genkendende til at din krop udsættes for én eller flere af nedenstående påvirkninger kan det være en god idé at tale med en massør, akupunktør, posturolog, som kan hjælpe dig med en behandling.

– Statisk og ensidigt arbejde på kontor, ved skærm og lign.
– Overbelastning, tunge løft eller overtræning
– Hurtigt ukoordineret arbejde
– Stress og andre psykiske belastninger
– Kulde og træk